Motociclist de weekend sau pilot de supersport? Riscurile de a rămâne la nivelul de începător

Ah, motocicleta! Acel cal modern care ne face să ne simţim ca nişte eroi din filme de acţiune. Doar că, spre deosebire de Tom Cruise, noi nu avem cascadori care să ne salveze dacă facem vreo nefăcută pe asfalt. Din păcate, mulţi motociclişti se opresc din evoluţie imediat după ce ies din şcoala moto, crezând că experienţa de pe stradă e suficientă. Ei bine, haide să vedem de ce această abordare poate duce la situaţii mai puţin "cool" decât cred ei.

  1. "Lasă, frate, că mă descurc!" - Ultimele cuvinte celebre După ce iau permisul, mulţi motociclişti cred că şcoala moto i-a făcut experţi. Realitatea? Au făcut niște ore de practică, câteva viraje, niște opturi şi un "evitat obstacol". Apoi, odată ieşiţi pe stradă, cred că toate problemele se rezolvă cu "mă descurc eu". Dar asfaltul nu iartă, iar fizica nu face excepţii.
  2. Frânarea panicată - Bine ai venit la rodeo! Un motociclist care nu exersează frânarea de urgenţă ajunge să aibă reacţii demne de un cowboy pe un taur fioros. Trage brusc de frâna faţă, motocicleta se duce de nas, iar el face cunoştinţă cu asfaltul mai repede decât ar fi vrut. Exersatul frânării progresive şi folosirea ambelor frâne nu e doar un moft - e diferenţa dintre "pfff, ce bine că am oprit la timp!" şi "hmm, oare cât costă o carenă nouă?".
  3. Virajele - "Dacă nu ai tehnică, ai noroc... până nu mai ai" Mulţi motociclişti iau virajele cu aceeaşi tehnică pe care o foloseau la bicicletă. Doar că o motocicletă nu prea iartă erorile de poziţionare, de privire sau de acceleraţie. Un viraj abordat prost poate duce la ieşiri spectaculoase, dar nu în sensul bun - mai degrabă în stilul "zbor cu escală direct între tufele de pe marginea drumului".
  4. "Experienţa de stradă" şi cum nu e chiar ce crezi Dacă singura ta "pregătire" înseamnă că ai mers 10.000 km prin trafic aglomerat, atunci tot ce ai învăţat e cum să te fereşti de şoferii care nu te văd. Asta e util, dar nu suficient. Pe circuit, într-un training, vei învăţa cum să controlezi motocicleta cu adevărat, nu doar să "supravieţuieşti" traficului.
  5. "Cursurile avansate sunt pentru curse, nu pentru mine!" Greşit! Un curs de perfecţionare te poate salva într-o situaţie limită. Nu trebuie să visezi la MotoGP ca să vrei să stăpâneşti bine frânarea, virajele şi poziţia corectă pe motocicletă. Un motociclist bun nu este cel care merge cel mai tare, ci cel care ştie când şi cum să controleze fiecare situaţie.

Concluzie: Evoluăm sau ne complacem? Dacă vrei să fii motociclist doar ca să te lauzi pe Facebook cu motorul tău lucios, atunci probabil acest articol nu îţi va schimba părerea. Dar dacă vrei să fii un motociclist care se bucură de fiecare ieşire fără emoţii inutile, atunci investeşte în tine. Un curs, un antrenament pe circuit sau exersatul tehnicilor corecte într-un mediu sigur te pot face nu doar mai rapid, ci mai important - mai sigur.

Aşa că, dragă motociclistule, tu ce alegi: stagnarea sau progresul? Pentru că, în final, asfaltul nu iartă greşelile, dar tu poţi învăţa să le eviţi!

citește și:

Vino la RideX Training

Înscrie-te la RideX Tours

Abonează-te la RideX Newsletter
și te vom ține la curent cu toate informațiile despre activitatea noastră.